Silný marketing a efektivní budování značky je základem pro společnosti, který může také pomoci rozvoji jejich hodnoty na akciových trzích. Značka Beyond Meat, jejíž novou tváří se stala úspěšná celebrita, podnikatelka a influencerka Kim Kardashian, zaznamenala na trzích pozitivní ohlas. Akcie společnosti po tomto oznámení vzrostly o 13 procent.
Podle oficiálního prohlášení má Kim působit jako nový „hlavní poradce pro chuť a vůni“. Není žádným tajemstvím, že Kardashian se na svých fotografiích a videích na sociálních sítích ráda chlubí svou dobře zásobenou lednicí, což by vzhledem k počtu jejích sledujících mohlo pro společnost znamenat obrovské množství nových potenciálních klientů z řad jejích fanoušků. Kim ve svém prohlášení uvedla, že se rozhodla spolupracovat s touto značkou, protože její výrobky jsou prospěšné jak pro lidi, tak pro planetu. Fanouškům také slíbila, že se o své nejoblíbenější produkty podělí v newsletterech.
Proslulý svým raketovým vzestupem
Společnost Beyond Meat se proslavila výrobou hamburgerů z rostlinných surovin a vstoupila na trh v době, kdy se svět potýkal s klimatickou krizí a potřebou snížit spotřebu masa. Díky svému pozitivnímu vlivu na životní prostředí byla dokonce v roce 2013 organizací People for the Ethical Treatment of Animals vyhlášena společností roku.
Po vstupu na burzu 2. května 2019 se cena akcií během relativně krátké doby zvýšila z 25 dolarů za akcii na 239,71 dolarů. Tržní kapitalizace v té době činila více než 12 miliard dolarů a tržby rostly.
Spolupráce se značkami rychlého občerstvení
Společnosti se dařilo i díky problémům s dodavatelskými řetězci v první vlně pandemie poté, co omezení způsobila nedostatek masa v obchodech, takže je lidé nahrazovali rostlinnými alternativami. V roce 2021 zahájila spolupráci a stala se dodavatelem globální značky rychlého občerstvení McDonald’s a později KFC a Pizza Hut.
Zájem klesá, konkurence roste
V posledních měsících se však objevily problémy s udržením dřívějšího tempa růstu a pokles prodeje v důsledku zvýšené konkurence na trhu a otázek, které se objevily ohledně atraktivity a zdravotní nezávadnosti výrobků. Z tohoto důvodu se akcie společnosti za poslední rok propadly o 80 % a dostaly se pod úroveň, na které se obchodovaly při primární veřejné nabídce v roce 2019. Tržní kapitalizace společnosti se pohybuje kolem 1,6 miliardy dolarů.
Vzhledem k tomu, že Kim je úspěšnou podnikatelkou a její jméno se stalo synonymem úspěchu, jak je vidět na rychlém růstu ocenění její značky SKIMS na 3,2 miliardy dolarů na začátku roku 2022, je více než jisté, že její příspěvek k propagaci značky Beond Meat bude klíčový pro obnovení důvěry spotřebitelů. Kim však není jedinou známou tváří, která spojila své jméno s výrobcem. Připojila se k dalším zvučným jménům, jako jsou Snoop Dogg, Kevin Hart, Shay Mitchell a Liza Koshy.